Parador herstructureert verkoop

Coesfeld, april 2021 – Bij het begin van het nieuwe boekjaar vanaf 01 april 2021 herstructureert Parador zijn nationale en internationale verkoop. De vroegere onderverdeling in de verkoopregio's Duitsland/Oostenrijk, Europa en Overseas wordt samengevoegd tot twee verkoopregio's: 'Centraal-Europa' en 'Internationaal'.

'Het doel is om nog efficiënter op de markt op te treden en synergieën beter te benutten', verklaart CSO en algemeen directeur Stefan Kükenhöhner deze stap. Met de nieuwe structuur stemt de onderneming zich nog actiever af op de bestaande marktstructuren. 'Wij zetten sterk in op de regionaal uiteenlopende verkoopkanalen en zullen zo onze geplande groeikoers ondersteunen,' vervolgt Kükenhöhner.

De nieuwe regio 'Centraal-Europa' omvat Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België, Nederland, Luxemburg, Italië en Liechtenstein. Markus Ehler, voorheen Hoofd Verkoop DE/AT, neemt de verantwoordelijkheid voor de verkoopregio over als nieuwe Director Sales Central Europe.

Wolfgang Gradl, voorheen Hoofd Verkoop Europa, wordt de nieuwe Director Sales International en krijgt de leiding over het verkoopgebied 'Internationaal', dat de andere Europese markten omvat, alsook het gehele Overseas gebied.

'Met Markus Ehler en Wolfgang Gradl nemen twee doorgewinterde en ervaren collega's de belangrijke taak op zich, de internationalisering van het merk Parador en de differentiatie in de verschillende verkoopkanalen verder dynamisch te stimuleren', benadrukt Stefan Kükenhöhner als algemeen directeur met algemene verkoopverantwoordelijkheid.

Press Contact

Phone: +49 2541 736-132